تعریف سیستم قاب سبک فولادی
پمپ آب پنتاکس ایتالیا PENTAX - پمپ آب خانگی - پمپ آب ایتالیایی - نمایندگی پمپ پنتاکس - فروش پمپ پنتاکس- پمپ آب بی صدا - پمپ PENTAX - پمپ
تعریف سیستم قاب سبک فولادی
سه شنبه 12 مرداد 1400 ساعت 11:38 | بازدید : 34 | نویسنده : پمپ آب | ( نظرات )

قاب سبک فولادی (LSF) یک سیستم ساختمانی است که برای ساخت ساختمانهای عمدتا کوتاه و متوسط ​​(تا 5 طبقه) استفاده می شود و توسط مهندسین عمران در کشور تأیید شده است. توسعه یافته و مدرن است.
این سیستم که شباهت زیادی به روش های ساخت بناهای چوبی دارد بر اساس استفاده از اجزایی به نام میخ یا مجبور و پیست یا دونده است و از پروفیل های فولادی گالوانیزه نورد سرد ، ساختار اصلی ساختمان ، تشکیل شده است. راه اندازی شده است.
مقاطع مورد استفاده در این سیستم U ، C و Z است که معمولاً با اتصالات سرد به هم متصل می شوند.
هر دیوار شامل تعدادی از اجزای کلی C (استاد) در فواصل 40 تا 60 سانتی متر است که در بالا و پایین به اجزای افقی ناودانی به شکل U یا C شکل (پیست یا دونده) متصل می شوند. . اگر بخشهای C شکل به عنوان یک آهنگ (دونده) استفاده می شود ، لازم است در محل نصب استاد برش ایجاد شود.

این سیستم بیشتر با سقف سبک و گهگاه با انواع دیگر سقف ها اجرا می شود. تیرها و تیرچه های این نوع سقف سبک شبیه کامیون های اصلی و دیواری است.
سقف نهایی معمولاً شیب دار است و از خرپاهای فلزی ساخته شده از پروفیل های نورد سرد استفاده می کند (شکل زیر). سایر قسمتهای ساختمان نیز با استفاده از پروفیل های نورد سرد اجرا شده و با انواع مختلف تخته (گچ ، سیمان ، چوب و ...) پوشانده شده است.

جزئیات سقف مسطح یا شیب دار
پوشش نهایی این سیستم را می توان با انواع تخته های ساختمانی از جمله تخته سیمان ، چوب ، تخته گچ یا مصالح ساختمانی ، سفال و آرد انجام داد.

نقاط قوت و ضعف سیستم قاب فولادی سبک وزن را بررسی کنید
عوامل هزینه
این سیستم ساختمانی نیاز به نیروی انسانی ماهر دارد ، اما در تعداد کم و در زمان کوتاه. بنابراین ، هزینه کل نیروی انسانی در این سیستم کمتر از روشهای سنتی است. ابزارهای مورد استفاده نیز نسبتاً ارزان هستند ، اما هزینه بالای تأمین مواد ، به ویژه در دوره ای که چندان رایج نیست ، این سیستم را به یکی از گران ترین سیستم ها تبدیل می کند. این سیستم نیازی به هزینه های دوره ای خاصی ندارد و هزینه تعمیرات احتمالی بسته به نوع خرابی می تواند بسیار متفاوت باشد.
سیستم LFS یکی از سیستم هایی است که شعاع مصرف اقتصادی بالایی دارد. اگر این سیستم با روش Stick-uilt راه اندازی شود ، مواد اولیه را که بسیار سبک و جمع و جور هستند ، می توان در مسافت های طولانی و حتی در مناطق دشوار حمل کرد. این مصالح معمولاً به راحتی در برابر حمل و نقل آسیب پذیر نیستند ، اما در صورت آسیب به قطعات ، در ساختمان قابل استفاده نیستند و قطعه نیاز به بازتولید دارد. با این حال ، تطبیق پذیری قطعات و قابلیت جایگزینی قطعه آسیب دیده با سایر قطعات ، چرخه تولید را تا رسیدن مجدد قطعه متوقف نمی کند. هزینه های نگهداری این مواد چندان قابل توجه نیست ، زیرا ورق گالوانیزه در برابر شرایط آب و هوایی مقاوم است و علاوه بر این ، فضای زیادی برای ذخیره این مواد لازم نیست.

عوامل مرتبط با زمان
از نظر سرعت اجرا ، تجربیات سایر کشورها نشان داده است که این سیستم در مدت کوتاهی راه اندازی شده و سرعت اجرا بسیار بیشتر از روشهای سنتی و حتی سنگین صنعتی است. نسبت پردازش محصول در کارخانه به محل این سیستم تولیدی ، بسته به نوع اجرا و میزان پیش ساخته ، می تواند بسیار متغیر و متفاوت باشد. این سیستم در همه شرایط آب و هوایی قابل اجرا است و با تغییر شرایط آب و هوایی ، هیچ مشکل جدی در اجرا وجود نخواهد داشت.

عوامل مرتبط با قابلیت های عملکرد
اجرای این روش به نیروی انسانی ماهر و ابزارهای خاص نیاز دارد ، اما نحوه پیاده سازی و نحوه استفاده از این ابزار به راحتی قابل یادگیری است. مراحل انجام شده برای اجرای این سیستم اندک و متنوع است و برای اجرای هر مورد یک سری اقدامات ساده لازم است. اگرچه اجزای اصلی این سیستم بسیار زیاد نیستند ، اما در مدت کوتاهی ، با استفاده از ابزارهای ساده. اشکال مختلف را می توان با آنها تولید کرد.
استفاده از قطعات از پیش برش خورده یا پانل های پیش ساخته ، توانایی اجرای طرح های مدولار را در این سیستم افزایش می دهد. این سیستم دارای توانایی بالایی در تنوع بخشیدن به معماری فضا و اجازه دادن به طراح برای طراحی های مختلف است. سهولت اجرای دهانه های مختلف و تغییر ارتفاع ، علاوه بر سادگی گذاشتن بازشوها در دیوارها - که قابلیت ترکیب آن با سیستم تیر و ستون را مدیون است - این سیستم را از نظر رعایت شرایط در سطح خوبی قرار داده است. طرح های معماری تعمیر و نگهداری این سیستم نیازی به شرایط خاصی ندارد و به دلیل اجرای خشک ، تغییرات آن آسان است. به دلیل استفاده از موادی که پردازش عمده و خاصی در محل ندارند ، می توان این سیستم را با دقت نسبتاً بالایی کنترل کرد.

عوامل مرتبط با کیفیت و قابلیت های فنی
به دلیل کاهش وزن زیاد و اتلاف کم مواد نسبت به روشهای سنتی و دستی ، این سیستم برای تولید انبوه مناسب است ، اما اجرای ساختمانهای بلند در این سیستم مشکل است. اجرای خشک این سیستم را برای بازدیدهای دوره ای مناسب می کند. علاوه بر این ، ایجاد تغییرات در حین اجرا در برنامه های تاسیسات معمولاً آسان است.
استفاده از ورق گالوانیزه باعث افزایش پایداری این سیستم در برابر هوازدگی و میکروارگانیسم ها شده است. از نظر محیطی ، این سیستم ساختمان یکی از سیستم هایی است که انرژی کمی برای ساخت اجزای خود مصرف می کند.
یکی از نقاط ضعف این سیستم ، در صورت عدم رعایت همه نکات فنی در اجرا ، خطر ایجاد صدا در حالتهای انقباض و انبساط است.
وزن کم این سیستم ساختمانی (حدود 60 درصد از وزن واحد سطح سیستم های معمول ساختمانی) باعث می شود نیروهای اعمال شده در صورت وقوع زلزله به میزان قابل توجهی کمتر از ساختمانهای معمولی باشد ، تا حدی که در بیشتر موارد اثر باد نیروها بزرگتر و تعیین کننده تر از زلزله است. علاوه بر این ، وزن کم این سیستم آن را به گزینه ای مناسب برای مناطقی با مقاومت خاک کم تبدیل می کند.
اینرسی حرارتی پایین این سیستم کاربری دائمی مانند کاربری مسکونی را مشکل می کند. اما در عین حال ، عملکرد آن باعث می شود برای ساختمانهای اداری ، تجاری و دیگر ساختمانهای متناوب بسیار مناسب باشد.

منبع:https://www.bisotoonsazeh.com/سیستم-قاب-سبک-فولادی-lsf/



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
نویسندگان
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان پمپ آب | لیست قیمت انواع پمپ | راهنمای انتخاب پمپ و آدرس pumps.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 66
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 18
:: باردید دیروز : 94
:: بازدید هفته : 112
:: بازدید ماه : 307
:: بازدید سال : 775
:: بازدید کلی : 24629